[TOEC] 7S2E SAC SSB

Rainer Martinsson sikarainer@swipnet.se
Wed, 2 Oct 2002 19:28:40 +0200

Hej alla,

Här kommer resultatet från Sikeå. Skapliga konds under testen utom på 80m.
Jag hade fått ihop 2.064 QSO och 1.299.700 poäng när det var slut. Stängde
av
datorn för att vila ett par timmar. När jag öppnade filen igen så
hade en massa QSO försvunnit. Vars har jag ingen aning om och inte
heller varför. Mest troligen "pilot error" när Writelog på
förmiddagen frågade mig om nätverket skulle återställas. Jag
svarade nej eftersom jag inte kör nätverk. Skulle nog tagit
ESC knappen där.

Jag har kört Writelog i många år och aldrig haft några
problem utan uppskattat programmet mer och mer. Får hoppas att detta var en
engångsföreteelse. För säkerhets skull skall jag fixa till så att
det smidigt går att få en ADIF BU på hela loggen under testens gång.
Jag bygger vidare!

Så här blev det!

2002
-+- Scandinavian Activity Contest -+-
Sponsored by SSA, NRRL, EDR and SRAL.

CALL: 7S2E

 		 QSOs	   Points	Multipliers
80m: 		 98	   203	25
40m:		229	   530	47
20m:		559	  1548	53
15m:		544	  1422	55
10m:		206	   484	48
Total:     1636	  4187     228

Score:		954.636

Jag meddelar naturligtvis danskarna att jag tappat QSO´na med nummer
mellan 1632 och 2061. 2061 t.o.m. 2064 fanns sparade i en ADIF fil
så dom fick jag tillbaka. Bara att hoppas att ingen av deltagarna mister
sina QSO´n med mig.

73´s