[TOEC] SV: [TOEC] SSA-enkät på CCF-reflektorn

Jan-Eric Rehn - SM3CER - 7S3A Jan-Eric Rehn - SM3CER - 7S3A" <jan-eric.rehn@telia.com
Thu, 17 Oct 2002 16:38:41 -0000

Hej!

OK! Jag medgav att jag inte riktigt begrep SM3LDP:s
översättning från finska till svenska på den här
punkten, men jag förstår lika lite nu...

"Encourage" betyder "uppmuntra, inge mod, understödja,
befrämja" enligt min engelska ordlista.

Jag känner inte heller riktigt igen ditt citat från
SAC:s regler.

Så här står det ordagrannt:

Utdrag från punkt 10. Logs.:
"ELECTRONIC LOG.
Electronic submission of logs is encouraged - and in fact
required - for all top scoring entrants and all who use a
computer to log or prepare the logs. The CABRILLO format
is preferred".

Så, min fråga är då:
Vad vill man egentligen ha för svar på:
"Ska e-loggar favoriceras (öppet)"
alltså "Öppen favorisering av e-loggar"???

Varför ställs en sådan fråga och vad är problemet?

73 de Janne

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
E-mail: sm3cer@contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000 and WRTC-2002