[TOEC] SV: [TOEC] SV: [TOEC] SSA-enkät på CCF-reflekt orn

Info Marjavaara Resor AB Info Marjavaara Resor AB" <info@marjavaara.se
Thu, 17 Oct 2002 20:03:01 +0200

----- Ursprungligt meddelande -----
Från: Jan-Eric Rehn - SM3CER - 7S3A <jan-eric.rehn@telia.com>
Till: Info Marjavaara Resor AB <info@marjavaara.se>; TOEC <toec@contesting.com>
Skickat: den 17 oktober 2002 18:38
Ämne: Re: [TOEC] SV: [TOEC] SSA-enkät på CCF-reflektorn

> OK! Jag medgav att jag inte riktigt begrep SM3LDP:s
> översättning från finska till svenska på den här
> punkten, men jag förstår lika lite nu...

Märkte, att innebörden började ändras i vissa inlägg och skickade mail till Jukka OH6LI (Contest manager?). Citaten på engelska kom från honom, även om jag glömde ange det.

> "Encourage" betyder "uppmuntra, inge mod, understödja,
> befrämja" enligt min engelska ordlista.
>
> Jag känner inte heller riktigt igen ditt citat från
> SAC:s regler.

Tydligen citatet kommer från förslaget som finnarna håller på att utarbeta. Dvs. OM förslaget (punkt 6.)  vinner i omröstningen, så det skulle bli förslag till nya regeltext i en punkt.

> Så, min fråga är då:
> Vad vill man egentligen ha för svar på:
> "Ska e-loggar favoriceras (öppet)"
> alltså "Öppen favorisering av e-loggar"???
>
> Varför ställs en sådan fråga och vad är problemet?
Som du vet, vissa tester (arrangörer) accepterar endast e-loggar. Förslaget (Punkt 6) som diskuteras på CCF handlar om att ska man tvinga sk. topstationerna skicka e-logg. Med topstationerna menas alltså de som placerar sig högt upp i resultatlistan.
 En fråga som dykt upp är "Kan man vinna SAC med pappersloggen... " det är det som man grubblar med "Öppen favorisering". Favorisering är kanske dålig ekvivalens till grundtanken... i klarspråk frågan skulle lyda "Skall e-post vara en förutsättning att kunna vara med i toppstriden?
Vad jag har fattat, så den pågående diskussionen på CCF handlar om att utarbeta ett förslag hur man skulle kunna förbättra SAC och göra testen mer attraktiv för alla. Frågeformulärens avsikt är att folk får rösta ja/nej. Sammanställning kommer att publiceras senare.
Jag vill betona, att jag är mycket dåligt involverat i ämet, och jag representerar inte CCF.

73 Erkki/NBE