[TOEC] Re: Mera SAC

Lars Aronsson sm3cvm@swipnet.se
Mon, 21 Oct 2002 21:46:59 +0200

Jag blir inte så lite irriterad på ditt sätt Janne, EKM!
Du sprider gärna yviga kommentarer lite då och då om hur illa allt fungerar utan att själv med ett futtigt strå bidra till att göra nåt så att det blir bättre. Det är en sak att föra en konstruktiv debatt, en helt annan sak att bara lufta munvädret.

Om jag håller mig till dina synpunkter om mig och contestspalten kan jag tala om att jag är urbota less på att överhuvudtaget behöva fråga efter material och hjälp för att få ihop spalten. Med lite stake bör material komma ändå, alla vet ju att QTC kommer regelbundet! Material kommer också självmant ibland, men tyvärr allt för sällan. Till er som emellanåt medverkar i contestspalten framför jag nu ett STORT TACK, ni gör vad många flere borde göra. Det är för övrigt en absurd tanke att det är spaltredaktören som skall skriva allt material! För något år sedan frågade jag om det fanns någon som ville biträda mig, men ingen hörde av sig.

Det är definitivt inget nöje att månad efter månad lägga ner ett antal timmar för nåt som inte uppskattas. Ofta sker det också i konflikt med familj, arbete och en önskan att själv hinna med att vara aktiv på banden, inte minst i tester. Jag kan mycket väl tänka mig att använda min egen tid bättre och för nåt som är roligare.

Därför Janne, erbjuder jag dig att ta över contestspalten på en gång. Jag lovar att komma med bidrag till spalten lite då och då. Jag kan exempelvis ta på mig att bevaka och arbeta med en speciell contest om du tycker att det passar. Jag lovar också att vara positiv till dig och alla andra som bidrar med sin värdefulla tid för att tillsammans med många frivilliga inom amatörradion göra vår hobby intressant och givande. Var så god, ta för dig!

73,
Lars SM3CVM

PS!
Det har kommit en del intressanta och konstruktiva förslag från bl a AJV och WKA. När det gäller SAC tycker jag det allra viktigaste är att jaga på (marknadsföra) så att fler skandinavier deltar. Då blir SAC intressantare för omvärlden! Det är förunderligt att så få SM-amatörer är aktiva. Jag har några kvällar försökt köra några QSO'n på 80 CW men då inte hört en enda SM! Det är samma sak här, om vi vill att CW skall bli kvar och kanske intressera fler, då MÅSTE vi som kan och gillar CW köra vanliga QSO'n och inte bara DX (599 tu) eller contest! Det är vi själva som avgör amatörradions farmtid!