[TOEC] Skikten...

Torvald Lundberg torvald@eurab.se
Thu, 31 Oct 2002 15:49:26 +0100

Det finns ett fritt program som man kan ladda ner här
http://elbert.its.bldrdoc.gov/pc_hf/hfwin32.html

Det kan bland annat göra kartor över beräknad
signalstyrka/strålningsvinkel för en viss antenn på en specifierad
frekvens/tid.

Indata är antenntyp, effekt, frekvens, tid, medelsolfläckstalet mm.

73!

Torvald SM2EZT