[TOEC] Ang högfettkost bra för contest

G.Backman sm5sic at spray.se
Wed Apr 23 19:35:57 EDT 2003

Teemu kom i sitt inlägg den 4 april med en del påståenden, som jag önskar
att han utvecklar lite mera:

..."trötthet handlar I det stora hela om att blodsockret skjuter I
höjden då man äter och sedan kommer ner lika fort, då blir man trött."

"Genom att inte äta behåller man en konstant blodsockerhalt och blir
inte trött."

"Anledningen fysiskt till att fett är bra är att det är nära besläktat
med socker (stärkelse) det har samma effekt dvs höja upp blodvärdena."

Vänligen förklara vad Du stödjer dessa påståenden på. Önskar till exempel
veta varför blodsockerhalten förblir konstant när man fastar. På vilket
sätt är socker (stärkelse) nära besläktat med fett? Förklara varför sockret
skjuter i höjden och sedan sjunker hastigt liks fort, när man äter.

Med vänlig hälsning SM5SIC Göran

vaken finns ju en rad, nu