[TOEC] WPX CW - 8S5A

SM5AJV sm5ajv at chello.se
Tue May 27 00:06:39 EDT 2003

Här kommer mitt preliminära resultat
från helgens övning i Morgongåva.

Call: 8S5A
Operator(s): SM5AJV
Station: SM5AJV

Class: SOAB HP
QTH:
Operating Time (hrs): 35.5
Radios: SO2R

------------
  160:    2
   80:  185
   40:  507
   20: 1168
   15:  449
   10:    0
------------
Total: 2311  Prefixes = 726  Total Score = 3,312,012

Målet var att försöka slå SM-rekordet i SOAB-klassen,
vi får se om poängen räcker efter loggrättningen.

I början av veckan såg konditionerna ut
att bli rätt skapliga och k-index höll sig
på behaglig nivå. Men så började index åter
åka upp och ned som en yo-yo och det märktes
på de skrala konditionerna. Jag brydde mig
aldrig om att köra 10m. De gånger jag lyssnade
över bandet var det några enstaka EU-stationer
igång. Under söndagsförmiddagen började det
mullra betänkligt utanför shacket så jag tog
ett par timmar "off" så att Tor fick härja
fritt utan att något pajade. Resten av testen
tillbringades i QRN.

Vad jag förstår så var den svenska aktiviteten
måttlig. Följande SM-stationer kördes:

7S6A 7S6N 8S0W 8S6A SI9AM SJ5AA
SK0X SK3GW SK3W SM3AVW SM3C SM4O
SM5IMO SM5Q SM6E SM6M SM7BQX SM7CQY

Rig: FT1000MP + TS450
PA:  L4B + Clipperton-L
ANT: 10/15/20: C3
     40:       EF240S + GP
     80:       dipol
    160:       ELD
BPF: W3NQN
LOG: TRLOG 6.70
MAT: Diverse experiment med färdiglagade pizza-bitar etc.
     Sport-Gorby testades på inrådan av en contestvän,
     ingen höjdare, slogs med hästlängder av Gunde-gröt.
     Kaffe + Cola gav pigghetshöjning någon timma sen
     tillbaka på minus igen. Surt rågbröd med Kalles
     funkade bättre ;^)
DJUR: Göken + Ekorren

73 de Ingemar, SM5AJV