[TOEC] Contestsignaler - kontrollera pse!

Eric Lund eric at itri.se
Wed Nov 5 14:22:51 EST 2003

Hej,

som utlovat kommer härmed contestsignalerna (inte evenemangssignaler) i
excel-format.

Jag ber er kontrollera era respektive signaler och meddela mig om ni
upptäcker några anomalier. Det är mkt lätt att missa något i virrvarret av
i er ruta så vill jag ha inbetalningsdatum och belopp för att kunna kolla
upp det nästa gång jag åker till SSA.

Det kan ju vara trevligt att skriva ut sidorna (tre sidor med rätt
utskriftsformat) och se vilka som döljer bakom signalerna vid nästa MT eller
annan test.

Gul bakgrund betyder att callet är vid god vigör; grön bakgrund att det är
övergivet och då står det även när det blir fritt igen för någon annan hugad
spekulant; blå bakgrund betyder att det är dags att betala, och tom ruta
betyder naturligtvis att callet aldrig är utdelat.

Om någon av de som har grön ruta ångrar sig och vill ha tillbaka signalen så
går det bra ända till det år då callet blir fritt igen; men man måste då
även betala för de år man hoppat över. Skulle någon ny vilja ha signalen
kontaktar jag alltid förre innehavaren och frågar om han släpper callet;
därefter finns det ingen ångervecka. För QSLsorteringens skull måste det
emellertid alltid gå minst två kalenderår mellan olika innehavare. Det är
tillräckligt krångligt ändå...

Om någon betalat in de senaste veckorna kan det hända att jag ännu inte fått
med det ännu eftersom jag får en bunt papper varje gång jag åker till
kansliet (normalt varje vecka).

Janne CER får och kommer naturligtvis även i fortsättningen att få alla
uppdateringar; så hans lista förblir den 'officiella' listan. Av naturliga
skäl kan jag inte posta förändringar till honom varje gång de sker, utan han
får ett antal papper av mig med någon eller några månaders mellanrum.
Dessutom kan inte han heller sitta o vänta på papper från mig, utan passar
på att uppdatera när han ändå gör förändringar på sina hemsidor. Om någon
undrar om pengarna kommit fram är det bara att kolla med mig.

Jag har inget emot att publicera mitt excel-ark på TOEC-reflektorn någon
gång i kvartalet - om någon påminner mig.

73 Eric SM0JSM 7S0A 7S6J
Incoming QSL Manager

PS En stor del av de inkommande QSLkorten är resultatet av contestQSOn. Om
någon av er vill ha kort snabbare kan ni kontakta mig så kan vi ordna
leveransen genom att ni placerar frankerade kuvert hos mig. Jag fyller på
kort tills portogränsen är nådd. 7S2E är den enskilda person som i särklass
får flest QSL i SM(överlägset flest QSL till klubb: SK3W), så han skulle få
ett par 100-gramskuvert i veckan... DS