[TOEC] SAC SSB [Roar LA6FJA]

Stein Roar Brobakken s-roabr at online.no
Wed Oct 1 19:59:42 EDT 2003

Hei!
Jeg leste litt om deres diskusjon om SAC SSB helgen.

Det går utrolig tungt når man skal kalle CQ CQ mye av tiden og dra seg i
gjennom 24 timer. Når alle er borte fra SSB....

1. Men forruten at på RTTY så er "crowded" på 40m fra 7025 til 7080 khz
så er det ikke mye plass igjen til oss.
2. Alle er QRV og prioriterer CQ/RJ WW RTTY. Mange fine DXCC som var QRV
men ingen specielle i SAC.

Jeg mener det oxo hadde vært fint å flytte og pga av aktiviteten av
andre som kan være med så hadde det vært en ide å flytte SAC SSB til 1;a
eller 3;a helgen Oktober? (3;A helgen er 100 % CW weekend)

Det er ingen diskusjoner om dette i Norge, men her er vel de fleste
"hams" passive. Håper det kunne blitt en "røstning" ?
Derfor ville jeg si min menig her... sorry, men jeg er ikke medlem av
TOEC.
Men håper bare at det skjer ett eller annet for SAC til neste år-

73 de LA6FJA Roar