[TOEC] SM2EKM SAC CW

Jan Erik Holm sm2ekm at telia.com
Mon Sep 22 16:20:04 EDT 2003

Jaha då har man kört lite SAC igen, det var många år
sen sist, himla ringrostig var man till att börja med.
Körde egentligen bara för att testa N1MM logg programmet
och det funkade ganska bra faktiskt.
Summa sumarum blev det 10 timmars körande, får räcka
då man är nybörjare, det var ju dessutom bedrövliga
konditioner. Få se om man ids köra nått under SSB delen.
Annars var det en ganska lugn test, nästan ingen som kom
och bråkade på frekvensen, endast RA9CO/3 som kom och
la sig 250 Hz på sidan och han tyckte bara att jag skulle
skaffa mig smalare filter, ack ja saliga äro de enfaldiga.
Smalare filter å smalare filter när han dessutom hade grova
nyckelknäppar, fattar inte att han stod ut med mina nyckel
knäppar.
Nä då var det bättre med SM6MCW, han ropade CQ si så där 200
Hz på sidan och när jag sa åt honom att QSY så sa han sorry
och gjorde så, det var en snäll farbror.

/ Janne