[TOEC] VU4

Lars Aronsson sm3cvm at swipnet.se
Mon Dec 27 03:08:33 EST 2004

Hej!
Den här informationen kom från Svante, HS0ZDY/SM3DYU nu på morgonen.

73 och Gott Nytt År,
Lars/CVM

"Hej igen

Har just haft ett längre QSO med VU4RBI och VU4NRO på 7075. Dom är OK alla i
dx-teamet och K4VUD,HS0ZCW Charlie försöker att flyga tillbaks idag till HS.
Han vet inte om han kommer med eller ej, det beror på om det är några
skadade som måste transporteras först eller inte. Dom hade efter shocker
under natten och idag, så myndigheterna vill inte ha dom innomhus, utan dom
har kamperat på gräsmattan utanför byggnaden under natten. Det finns ingen
telefon eller el just nu, så dom hade bara batteri och en GP att köra med.
Jag tror inte att deras antenner är skadade, men det vet jag inte. VU4NRO sa
att dom kommer att fortsätta dx-peditionen förutsatt att strömmen kommer
tillbaks under dagen. Dom har ju SteppIR antenner och dom kan ju inte köras
utan nät spänning till controllern. Om du vill annonsera detta på diverse
cluster, pls go ahead. Jag har satt en liten blänkare på DX-summit och ett
local cluster i N.J. Sitter och väntar på att dom skall komma på 14190.

73
ZDY"