SV: [TOEC] TR-log och eftersläpning på tid

Teemu [SMØWKA] teemu at sm0wka.com
Sun Jan 11 12:59:02 EST 2004

Hej Jocke

Det beror på att TR log är ett rent DOS program. Windows 2000 bygger på
Windows NT kerneln (kärnan i operativsystemet) stödjer alltså inte dos
eftersom det inte finns något inbyggt stöd i kärnan.

Har du provat att nyckla sändaren med Trlog ? Jag misstänker att du inte
gjort det, där märks detta problem tydligast eftersom CWn hakkar och
beter sig konstigt, detta beror på ett timerfel mellan DOS och Windows.
Tyvvär kommer man inte åt detta bekymmer i själva Win 2000, utan du får
nog skaffa en gammal maskin och köra in Win 98 el dyligt på, eftersom
dos stödet finns inbyggt där. Det finns ju alternativ till TRLog, ex
Writelog eller N1MM, de har fullt stöd för NT klienter, dvs Win 2000,
och Win XP. De är också windowsprogram vilket innebär att en helt ny
värld öppnar sig...

Ditt speciella problem har nog också med det ökända timerproblemet att
göra.

Lycka till !

73 de Teemu SM0WKA-SM0W