[TOEC] NRAU 2004 - 8S5A

SM5AJV sm5ajv at chello.se
Sun Jan 11 17:07:56 EST 2004

NRAU 2004 - 8S5A

Så då är man hemma igen efter en kort visit på
fritids-QTH:t. Jag åkte upp på lördagseftermiddagen
enkom för att köra NRAU. Det visade sig vara betydligt
mer snö än i Stockholm. Givetvis fastnade jag med bilen!
Men det ordnade sig med hjälp av snöskyffel. Sen var
det bara att skotta sig fram till boningshus och
det separata shacket. Jag blev i varje fall varm!
I shacket var det -10 grader så det tog en stund
innan temperaturen gick över nollan och jag "vågade"
slå på prylarna. Är det någon som vet hur skadligt
det är att slå på prylarna när det är minusgrader?

Det blev en del pyssel med att få prylarna att fungera.
Bland annat hade antenn-switchen till Radio2 frusit.
Ut i beckmörkret och göra en förbikoppling. Råbockarna
gillade inte konkurrensen i skogen, så jag fick en
rejäl "utskällning".

Kondsen på söndagmorgonen var som väntat rätt dåliga
och det blev inte mycket bättre på SSB-delen. Hur som
helst blev det inget riktigt flyt i körandet och jag
hattade hit och dit...

Sista QSO:t i SSB-delen vara med ES5TV och han hade
kört 165 stycken, 55 fler än jag själv!!! Men jag hörde
att det gick bra för både SK3W  och 7S2E så det kanske
blir en riktig toppstrid denna gång.

    Callsign Used : 8S5A
         Operator : SM5AJV

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Mults

   80CW       79          77        154      48
   40CW       17          17         34      13

 Totals       96          94        188      61

    Final Score = 11468 points.

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Mults

   80SSB      75          75        150      52
   40SSB      35          34         68      27

 Totals      110         109        218      79

    Final Score = 17222 points.

73 de Ingemar, SM5AJV / 8S5A