[TOEC] Re: Re: Janne SM3CER & CQ WW RTTY / mixed SAC

Jan Erik Holm sm2ekm at telia.com
Thu May 27 04:06:16 EDT 2004

SM3CER (7S3A) wrote:

> Hej Jan Erik!

Sömnigt... jag heter inte Jan Erik!

> Jag skulle gärna vilja veta med vilken rätt du sprider ditt uttalande om
> att jag "seems to be asleep most of the time" till den finska
> CCF-reflektorn???

I ett demokratiskt samhälle har man rätt att ge uttryck för
sin åsikt, hoppas detta inte är någonting nytt för dig.

> Jag skulle också gärna vilja veta vad du grundar din åsikt på???

1. KUX meddelande att funktionärer blivit tillfrågade men aldrig
    vidare hört av sig.

2. Senaste SAC historien att det tydligen pågår stora ändringar
    av SAC återigen.

3. Den totala överkörningen av dig då man ändrade SAC reglerna
    förra gången, tyvärr befarar jag att det kommer att hända
    igen.

4. Ej förmåga att profilera testverksamheten i SSA på ett tillfredställande
    sätt.
    Sedan 70-talet har vi tjatat och tjatat att profilera SAC i Sverige på
    ett sådant sätt att vi kan få upp nivån på deltagandet så att vi någon
    gång kan vinna landskampen när då detta utspel från KUX dyker upp blir
    man totalt chockerad, dessutom kommer det ingen reaktion från funktionärs
    sidan, inte ens när man ber om det får man ett tillfredställande svar.
    Efterssom du SM3CER varit till stor del styrande inom SSA för contesting
    de senaste 30 åren kan man bara konstatera faktum.
    Som sagt, hinner man inte med själv kan man delegera, jag är säker på
    att det finns många som vill och kan hjälpa till.

> Tror du att det känns speciellt roligt att få ett sådant här uttalande
> kört upp i halsen, när den största delen av min fritid går åt till att
> jobba med contest för SSA?

Säkert inte.

> Jag sitter ett antal timmar varje kväll och natt och jobbar med
> Månadstest, Portabeltest, SAC, contestprogram, rättningsprogram m m.
> Dessutom försöker jag så gott jag hinner att hålla min contestsite
> uppdaterad, vilket också tar massor av tid. Jag hjälper dessutom Erkki,
> SM5NBE med material till QTC:s testspalt och hjälper honom med
> korrekturläsning av spalten. Jag har dessutom hjälpt både OZ5WQ och
> OH5LI med loggarna för SAC 2002 och 2003 i ett oändligt antal timmar.

Vet det. Får man för mycket att göra kan man delegera arbetsuppgifterna.

> Jag väntar alltså med spänning på att höra din förklaring till när jag
> sover.
>
> Att sprida uttalanden som ditt gagnar definitivt inte contestintresset.

Möjligt, dock med eller utan uttalanden från SM2EKM sjunker Svensk
contesting djupare och djupare ner i hålet.
Förvisso, om det nu skulle få dig att känna dig bättre till mods kan du
ju alltid skylla det på mig.

> Var det inte bl a du som var drivkraften till en massa nya priser i SAC
> för några år sedan? Du kanske skulle slutföra det jobbet i stället för
> att  försöka hitta fel hos andra...

Jag var en ganska liten del i det hela. Vad jag kan minnas tog jag på
mig biten att skriva på reflektorn.
Visst det var en satsning som inte räckte ända fram. Jag är långt ifrån
perfekt och gör fel dagligen.
Detta blir mitt sista brev i ärendet, skulle tro att alla vid det här laget
vet var jag står i frågan.

73 Janne SM2EKM