[TOEC] Re: [CCF] Janne SM3CER & CQ WW RTTY / mixed SAC

SM3CER (7S3A) jan-eric.rehn at telia.com
Wed May 26 12:28:27 EDT 2004

At 11:34 2004-05-26, you wrote:

>Well, frankly the contest interest in Sweden is at sutch a
>low level and our contest manager seems to be asleep most of
>the time so maybe it´s better the Finns call the shots.
>
>73 cu in WPX CW from SV9 / Jim SM2EKM

Eftersom mitt namn och rykte nu är nedsvärtat på den finska CCF-reflektorn
kan jag ju svärta ner det än mera genom att svara herr Holm via
TOEC-reflektorn. Detta är mitt enda inlägg i den här debatten. Jag har inte
tid att skriva en massa idiotiska mail (som det här). Jag måste nu i
stället fortsätta mitt jobb med att rätta contestloggar och göra i ordning
resultatlistor. /Janne SM3CER

Hej Jan Erik!

Jag skulle gärna vilja veta med vilken rätt du sprider ditt uttalande om
att jag "seems to be asleep most of the time" till den finska CCF-reflektorn???

Jag skulle också gärna vilja veta vad du grundar din åsikt på???

Tror du att det känns speciellt roligt att få ett sådant här uttalande kört
upp i halsen, när den största delen av min fritid går åt till att jobba med
contest för SSA?

Jag sitter ett antal timmar varje kväll och natt och jobbar med Månadstest,
Portabeltest, SAC, contestprogram, rättningsprogram m m. Dessutom försöker
jag så gott jag hinner att hålla min contestsite uppdaterad, vilket också
tar massor av tid. Jag hjälper dessutom Erkki, SM5NBE med material till
QTC:s testspalt och hjälper honom med korrekturläsning av spalten. Jag har
dessutom hjälpt både OZ5WQ och OH5LI med loggarna för SAC 2002 och 2003 i
ett oändligt antal timmar.

Jag väntar alltså med spänning på att höra din förklaring till när jag sover.

Att sprida uttalanden som ditt gagnar definitivt inte contestintresset.

Var det inte bl a du som var drivkraften till en massa nya priser i SAC för
några år sedan? Du kanske skulle slutföra det jobbet i stället för
att  försöka hitta fel hos andra...

73 de Janne

                        \\\|///
                       (  @ @  )
Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SSA Contest Manager - SWEDEN
E-mail: sm3cer at contesting.com
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000 and WRTC-2002