[TOEC] WriteLog-fråga

Göran sm4dhf at telia.com
Thu Oct 28 11:39:21 EDT 2004

Hej,
tänkte köra med Write Log i CQWW Foni i helgen men får inte funktionstangenterna att
göra det jag vill.
Inspelning funger OK, Sändare nycklar och ger bra modulation när jag trycker på
resp F-tangent.
Jag har CQ på F2, Rapport på F3 och Tnx qrz och call på F4 men skulle ju vilja koppla
funktionerna till Enter-knappen.
Nu är jag tvungen att trycka F2 för CQ skriva in call och ge rapport trycka mellanslagstangenten
för att hamna i mottagen zone, när qso är bekräftat logga med Enter.
Men jag vill att åtminstone Tnx for qso , qrz och call ska gå ut i samband med enter-tryckningen.

Har försökt hitta lösningen i WriteLogarkivet där hur många som helst verkar ha problem med
funktionstangenterna men jag hittade inte svaret.
Någon som kör WriteLog??

Måste jag lägga CQ på F11 eller något annat??

73 och lycka till
Tänkte köra SOAB LP med ny contestsignal SA4F

Göran -DHF