[TOEC] SAC CW SM0W

Teemu, SM0WKA teemu at sm0wka.com
Mon Sep 20 16:19:57 EDT 2004

Jahapp, då var årets SAC CW till ända för mig oxo. Förra året lyckades
flunsan slå till precis på fredagseftermiddagen, men ack denna gång 1,5
vecka före! Ha murphy lyckades inte förstöra allt i år. Lite småsnorig
och hostig var jag på stationen strax före 8 på lördagsmorgonen, dåligt
med sömn innan var ett dåligt omen, ska man köra test ska man absolut
inte ligga efter i sömn.

Jag hade lagt upp en strategi före testen som för en gångs skull visade
sig hålla så som jag tänkt. 15m var det band som jag satte igång på och
det var nog rätt smart med tanke på att det bara blev i princip 3poängs
QSO första 100 QSOna innan jag QSYade över till 20 för att köra
jänkkare. Det bandbytet visade sig också vara riktigt eftersom 20 aldrig
öppnade under natten eller söndagsmorgonen, jag kunde visserligen höra
OH6KN köra jänkkare 00 Z men han har oxo lite bättre antenner, och
antalgligen någon skum polar-path där uppe i norr.

Natten blev en tung historia, allt gick bra fram till 00.30 Z men sedan
var det stört omöjligt att hålla sig vaken trots ideliget sugande på
druvsockerstabletter, jag vaknade till en gång och plötsligt fanns där 3
QSO i loggen, då beslöt jag mig för att QSYa till horisontalläge en
stund. På med alarmet exakt 45 minuter, men faaan, OH amatörerna på
Nokia har programerat in en bugg i telefonen så att alarmet inte
fungerar under SAC testen, för efter ca 3,5 timme vaknade jag av mig
själv och det var väl tur det, annars kanske man sovit ända till testens
slut!

På söndagen fick jag ett telefonsamtal och var tungen att avbryta testen
ett tag för att ordna med några saker som kändes viktigare, så totalen
blev att jag missade 5 h av CW delen, om jag kör SSB nästa vecka vilket
är oklart än sålänge tänker jag lämna min Nokia telefon hemma ! Jag tar
med en vanlig hederlig ANALOG ringklocka om man skulle behöva den till
något.

Annars var det ovanligt bra aktivitet från SM tyckte jag, bra tryck...
jag hade ett helt koppel med finnar som tjuvlyssnade på min frekvens när
jag körde och förökte sno mina multipplar! Det blev 1 radio i år också
och jag ägnade inte specielt mycket tid åt att flytta multipplar, kanske
max 20 st, nästa år blir det 2 Radio och då tänker jag minsann flytta
varenda gubbe till andra riggen, för dom som är "invigda" tänker jag
lära mig dansa Paksalo polkka på banden !

73 de Teemu SM0W & SM0WKA

FT1000MP MK-V + Challenger II PA

80-Sloper
40-2 el Quad som inte går att rotera ;-(
20-6 el Quad + 5 el Yagi
15-4 el yagi + 7 el yagi
10-4el yagi + 8 el quad

 SAC SUMMARY SHEET

    Contest Dates : 18-Sep-04, 19-Sep-04

    Callsign Used : SM0W
         Operator : SM0WKA

         Category : SO1R AB HP
Operating Time (hrs): 19

 Default Exchange : 599 #

             Name : Teemu S Korhonen
          Address : Tradgardsgatan 19, 8tr
   City/State/Zip : SE-172 38 Sundbyberg
          Country : Sweden

        Team/Club : TOEC

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Countries

   80CW      142         142        278        29
   40CW      461         461       1020        57
   20CW      556         556       1293        59
   15CW      156         156        406        42
   10CW        7           7         13         6

 Totals     1322        1322       3010       193

    Final Score = 580930 points.

  _____

Min e-post skyddas av SPAMfighter
166 spam har blivit blockerade hittills.
Hämta gratis SPAMfighter
<http://www.spamfighter.com/Lang_SV/Default.asp?/>  idag!