[TOEC] Nya MT-testprogrammet på en laptop

Göran SM4DHF sm4dhf at telia.com
Mon Feb 7 12:42:15 EST 2005

Hej,

är det någon som installerat och provat MT4U på en laptop och fått programmet att fungera OK?
Har gjort 3 installationer. En är på en bordsdator med Win98 och i den fungerar allt perfekt.
Jag är mest intresserad av att köra MT från en Dell Inspiron 8500. Den har en Intelprocessor 2,5 GHz
och WinXP SP2. I den datorn är det omöjligt att överhuvud taget installera programmet.
Det kraschar med en bild av Funktionstangenterna.
Jag kör N1MM och Writelog från samma dator utan problem.

Provade att installera programmet i en gammal HP Omnibook med 133 Mhz processor och Win98SE
och allt ser OK ut tills jag provkörde CW och fick ett hack i CW´n på ett av funktionstangenterna.
Denna dator kör jag normalt TRLog med.

Jag är alltså intresserad av att veta om någon annan kör MT4U i en laptopp med WinXP och vilka erfarenheter ni gjort.
Har varit i kontakt med Janne -CER och Erkki -NBE men ingen har hört av sig till dom med liknande problem.

73 Göran -DHF