[TOEC] Russian DX Contest 19-20 mars

SM3WMV Mikael sm3wmv at hotmail.com
Mon Mar 14 06:56:21 EST 2005

Hejsan!

Det låter bra Ingo, tycker nog det räcker om du bara länkar till den där
sidan.

Jag har tänkt köra SOAB HP MIX i år och kommer förhoppningsvis göra en rejäl
satsning. Åker hem på Onsdag eller Torsdag och fixar ordning så SO2R
fungerar från stationen igen. Så det gamla rekordet jag har på MIX-mode ska
nog lätt kunna slås då jag bara var aktiv drygt 12 timmar den gången och
dessutom SO1R, borde rimligt kunna köra närmare 2000 qson.

Jag tänker snurra 6el trebandaren och ha den riktad mot UA hela tiden. Sedan
kör jag powersplit med monobandarna som jag riktar åt andra riktningar, just
för att UA ger så hiskligt med poäng. Förra året tror jag det blev hälften
av alla QSOn med UA och då hade jag nog aldrig antennen ens riktad ditåt.

Så jag tycker ni contesträvar ska köra den här tävligen då den är riktigt
underhållande. Brukar dessutom vara riktigt bra med aktivitet, speciellt
från Ryssarna givetvis. Att den dessutom bara är 24h gör ju att många av er
borde kunna ha tid. Ni kommer inte ångra er.

//Micke (SM3WMV // SM3W)