[TOEC] XT2JZ QRV igen

SM5DJZ Jan/John smfivedjz at tele2.se
Tue May 24 16:22:22 EDT 2005

Hejsan

Efter att ha fått tag i en extra vecka semester åkar jag åter ner till
Burkina Faso nu till helgen.
Jag hoppas komma med Air France och komma fram på fredag kväll. Om allt går
väl i tullen
så kan jag vara redo redan på lördag och dela ut lite XT2-prefix i CQWPX.
100 wattar (IC-746) och Erik SM0AGD's kära AP8-groundplane får göra jobbet
igen.

I övrigt är det tänkt med lite mera LF denna gång. Skall åtminstone pröva
att få upp antennen lite högre
och testa 80m lite mera. Inget Top-Band däremot!!
Annars är det nog mest CW som gäller men skall prova med RTTY oxo om
jag bara får igång grejorna. Hafv tålamod!!

Hemresan blir redan 04juni så bara en vecka QRV.

QSL som tidigare via hemmacallet. E-mailrequest går oxo utmärkt med svar
via byrån.
Lovar sända något rapport via SSA's hemsida så kolla där.

73 es bcnu de Janne SM5DJZ / XT2JZ

smfivedjz at tele2.se          sm5djz at ssa.se
Jan Hallenberg
Vassunda Andersberg