[TOEC] SAC

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Thu Sep 15 16:15:33 EDT 2005

Janne och ni andra!

Kan nog hålla med om att det är läge att ändra reglerna så
"alla-kan-köra-alla" i SAC. Som det nu är handlar det ju mycket om att
man får ligga och agera radiofyr, vilket inte är så spännande som det
skulle kunna vara. Sedan skall man nog inte heller underskatta
betydelsen av en välskött sajt speciellt för testen som till exempel den
som stöttar upp Russian DX Contest.

Jag märker också att min idé om att skaffa en tröja med texten: "QRP -
Alltid retar det någon!" kanske inte är helt fel. Hackandet på oss som
kör lågeffekt lär vi väl aldrig komma ifrån. Har vid det här laget
kommit fram till att det är något jag och mina meningsfränder får leva
med och inte kan göra så mycket åt.

I mitt eget fall så att jag inte har några grejor som ger mer än 10
watt. Vidare har jag ingen som helst avsikt eller ens lust - även om det
kanske inte skulle störa mina grannar - att skaffa något mer
effektfullt. Detta för jag inte tycker att jag egentligen missar något,
men också för att jag helt enkelt inte råd!

Men det är ju klart; om du, Janne, skulle ha vänligheten att sponsra mig
med en sprillandes ny IC-7800 så kanske till och med jag skulle kunna
tänka mig att ändra uppfattning...!

73 de
Håkan / SM6EQO