[TOEC] SAC Enkät

Jan-Eric Rehn (SM3CER - 7S3A - SA3R) jan-eric.rehn at telia.com
Thu Aug 3 08:18:13 EDT 2006

Hej Janne (och övriga contestvänner)!

Nej, du har alldeles rätt! Jag ber om ursäkt för mitt sarkastiska inlägg!
Det var egentligen bara ett (dåligt) sätt att belysa ytterligare en sådan
kommentar jag nämnde om i ett tidigare mail som slängs ut på reflektorn.

Ett sådant inlägg leder absolut ingenstans. En sur och sarkastisk "enkät"
som baseras på en deltagare (den egna uppfattningen). Jag saknar alltså det
genomtänkta konstruktiva förslaget i en positiv anda i inlägget.

Jag skrev tidigare: "Oavsett vad man gör - eller vem som gör det - så kommer
sådana här kommentarer av de som vet mycket bättre. Tyvärr är det oftast
bara en sur eller sarkastisk kommentar, utan lösning på problemet".

De som jobbar ideellt och försöker göra något gott för amatörradion i
allmänhet och i det här fallet contest i synnerhet blir verkligen inte
uppmuntrade av inlägg av det här slaget. Det gör bara att man funderar på
vad man håller på med och man får snarare en lust att helt lägga av med att
hjälpa andra än sig själv. Det är ingen "enkät" jag gjort, utan det är min
egen uppfattning. Jag tror dock att även andra som jobbar ideellt håller med
mig. Alla ideellt arbetande personer i vilken förening eller sammanslutning
som helst mår mycket bättre av att få "morötter" och uppskattning i stället
för påhopp, klagomål och sarkastiska kommentarer. De som klagar och skriker
högst kanske borde fundera på att själva ta på sig de ideella arbetena!

Var snälla mot varandra och bete dig mot andra som du vill att dom ska bete
sig mot dig!

Vi strävar ju alla mot samma mål - ha trevligt med vår hobby!

73 de Janne, SM3CER

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Vanity calls: 7S3A - SA3R - SF3A
SSA Contest Manager - SWEDEN
E-mail: sm3cer at contesting.com - sm3cer at ssa.se
Skype: janericrehn
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000, 2002 and 2006