[TOEC] SAC Enkät

Jan Erik Holm sm2ekm at telia.com
Fri Aug 4 02:15:41 EDT 2006

Jo vi får försöka att behålla focus och slå våra kloka huvuden ihop,
förvisso syndar jag också ibland.

Jag har egentligen inga speciella förslag att komma med själv.
En websida är bra, logghanteringen/rättningen har ju blivit bättre.
Personligen ser jag egentligen inga fel med SAC testen annat än
jag fortfarande tycker att det var bättre då den var 27 timmar.

För övrigt anser jag:

Att vi nog ska akta oss för att skapa fler klasser, dålig idé.
Rent hypotetiskt, var ska vi dra gränsen. Varför ska vi i så
fall nöja oss med att skapa MS/QRP och SB/QRP. Jag kan tänka
mig 25 klasser till (minst). Nej vi ska nog akata oss för detta.

Sen att focusera på "honom med den lilla stationen" och strunta
i eliten.
Vi ska focusera på alla eller så många som det bara är möjligt,
alla är viktiga.
Sanna mina ord, glömmer vi bort eliten eller helt ignorerar
eliten kommer det att bli förödande för SAC testen, den kommer
att "stendö" på två röda.
Glöm heller inte bort att SAC testen är unik i det att vi kör
ju en landskamp. Med det i bakfickan kanske det vore "lite smart"
att försöka få med så mycket elit som möjligt. Eller?
Vi kan ta min egen station som exempel. Under normala förhållanden
kan jag köra ihop mins 1 miljon poäng CW/SSB till landskampen.
Nu har jag inte varit intresserad i SAC sen man gjorde om den
till 24 timmar, kanse vore "lite halvsmart" i alla fall att få
mig intresserad.
Gäller inte bara mig, det finns fler stationer som har samma
kapacitet.

Nog om detta.

I morron åker jag till SV9 landet på två veckor. Tar nog med mig
en radio lite tråd och en tuner, vet inte hur möjligheterna är att
sätta upp en antenn dit vi kommer men förhoppningsvis ska det gå.
Vi kanske hörs på banden. Brukar köra mest CW ca 10 kHz upp på
banden, mest WARC band.

73 Janne SM2EKM