[TOEC] SAC

SM5DJZ Jan/John smfivedjz at tele2.se
Fri Aug 4 05:53:41 EDT 2006

En liten kommentar bara inför SAC.

Jag förstår inte det där med  Single-band klasserna???????????????
Tänk på att det är en landskamp och ett par extra QSO på alla de andra
banden ger BETYDLIGT mer poäng i stora säcken.
Det är ju de TOTALA poängsumman som gäller.
Det förutsätter ju naturligtvis att man har något för alla 5 banden, men
det brukar väl inte vara problemet.
Hette han inte G5RV eller W3DZZ eller så??

Själv blir det nog SL0W med SM0AJU för nästan 30'e året i följd, men bara
på CW.
Jag föredrar RTTY helgen därpå...

73 de Janne SM5DJZ / SM5D / SA5D