[TOEC] SM0W - NRAU 2006

Teemu, SM0WKA teemu at sm0wka.com
Mon Jan 16 17:13:27 EST 2006

Ja så var årets NRAU test till ända.. Det var lite segt att gå upp efter
bara 3 timmars sömn, men vad gör man inte för konsten. Vicks har hittat på
en fiffig halstablett som innehåller koffein för oss som inte är
kaffedrickare. Efter 2 st står ögonlocken utan hjälp av tändstickor.

Som vanligt var 40m en ren bedrövelse, alderles för långt skip. När jag
beamade mot södra OH i SSB delen ropade JA2BAY in och lämnade signalrapport
59+20, tack för det...

På CW delen fick man trängas med NAQPare och Ryssar, det var stundtals
väldigt svårt att höra något över huvud taget i allt QRM, tyvärr hade jag
även något mystiskt QRN som störde ofantligt. Som tur är funkade även bävern
denna gång, det som inte alls hördes på TX antennen kunde utan problem
uppfattas på NA bävern. Fler bävrar ska upp kommande veckor, den söderut
måste prioriteras nu i och med Peter one ;-)

Verkar som AJV spöade skiten ur mig i CW delen, grattis (jag skyller på att
jag var trött fortfarande :-) )!

Contest         : NRAU Baltic Contest
Callsign        : SM0W
Mode            : PHONE