[TOEC] IARU SK3W

Dan Hultgren sm5imo at swipnet.se
Wed Jul 12 14:32:31 EDT 2006

CallSign Used : SK3W
Operator(s) : SM3OSM, SM3SGP, SM5IMO
Band : ALL
Category: Multi operator / Single Transmitter
Power : HIGH
Mode : MIXED
Default Exchange : 18
Name : Fernebo Contest Team
Club/Team : TOEC
Software: N1MM Logger V6.5.7

        Band  Mode  QSOs    Pts  Sec
           7  CW     381   1509   36
          14  CW     420   1756   29
          14  USB    204    864   14
          21  CW     312    952   33
          21  USB    235    693    8
          28  CW     314    956   14
          28  USB    118    348    6
       Total  Both  1984   7078  140

           Score : 990 920

Vi börjar så smått smyga igång testverksamheten från SK3W efter den
större ombyggnad av stationen som skett under det senaste året. Allt är
inte klart än, men vi provade ändå grejerna i helgen.  Alla yagis kan
inte roteras än, antennerna för 15 och 10 var riktade mot PY hela testen
med avsikten att köra så många WRTC-deltagare som möjligt.

Vi körde bara med en rig och mestadels run och bara undantagsvis S&P.
Condsen var riktigt hyggliga och det var bra fart även på 10 meter. 41
av WRTCarna kördes med PW5C (N6MJ-N2NL) 4 QSO i täten. PW5P
(Teemu&Thomas) fick vi ett QSO med (på 40 CW).

Åska och grillning inverkade på körandet men vi var QRV 21 timmar.

Undertecknad körde även lite low power med eget call och loggade 97 QSO
med WRTC-deltagarna. Noterbart var att jag ropade flera PT och PW som ej
hörde mig så dom måste helt klart haft problem med lokala störningar.

Arbetet med stationen fortsätter under sommaren och vi hoppas vara
tillbaka med full kapacitet till SAC CW.

73 de Danne/IMO