[TOEC] IARU SF0F

Ove Friman - SFØF ove at sf0f.com
Wed Jul 12 15:56:28 EDT 2006

IARU Score Summary Sheet

CallSign Used : SF0F
Operator(s) : SM0PSO

Band : ALL
Power : LOW
Mode : CW
Gridsquare : JO89XI

Club/Team : TOEC
Software: N1MM Logger V6.5.7

Band    QSOs    Pts  Sec
3,5    59    145   29
7     104    340   35
14     679   2681   57
21     284    890   38
28     134    376   22
Total    1260   4432  181

Score : 802 192

Första IARU testen för mig. Har forfarande ingen vettig antenn på de låga
banden, endast en sketen LW på ca 60 meter. Körde mirakulöst nog några Nord-
och Sydamerikaner på 80 med denna antennliknande skapelse..

Insåg inte förän tävlingen var slut att 160 meter var med i tävlingen...
hade säkert fått ihop ett 20-tal multisar även där...men det får bli till
nästa år och då har jag förhoppningsvis har min HF2V veritikal för 40/80 på
plats.

För övrigt körde jag, som vanligt, med min 3 elements trebandare från
Hy-Gain och min  IC-7800.

Ha en trevlig sommar, det skall åtmistonde jag ha...

73 de Ove - SF0F