[TOEC] Spiderbeam

LA6FJA/K3RAG Stein Roar Brobakken s-roabr at online.no
Wed Nov 22 23:24:10 EST 2006

Jeg fikk samme service når min spiderbeam gikk i stykker pga feil i
vikling i glassfiber.

Kom hit til norge på noen dager

Con DF4SA er en kjempe kar

73 LA6FJA RAG

Message: 1
Date: Wed, 22 Nov 2006 15:35:59 +0100
From: "Rolf T Salme" <rolf.salme at telia.com>
Subject: [TOEC] Spiderbeam: utm?rkt service!
To: "TOEC" <toec at contesting.com>

Jag kan inte l?ta bli att ber?tta f?ljande solskenshistoria.

Jag har ett av dessa 12-meters, teleskopiska glasfibersp?n
fr?n Spiderbeam i Tyskland. Denna st?ng skall ing? i en
antenn jag t?nkt anv?nda i CQWW kommande helg.

H?romdagen lyckades jag med bravaden att g?ra de 3
?versta sektionerna obrukbara genom en sj?lvf?rv?llad
olycka. Masten skulle i och f?r sig g? att anv?nda i f?r-
kortat skick, men det k?ndes aningen snopet!

Eftersom jag ?nd? m?ste skaffa tre nya toppr?r, skickade jag
en best?llning till Mr. Spiderbeam himself, DF4SA, i s?ndags
eftermiddag med en f?rklaring till att jag bara beh?vde 3 av r?ren,
plus en kommentar i f?rbig?ende om att jag egentligen hade
t?nkt anv?nda masten i CQWW.

Han kom tillbaka p? st?rt och f?rklarade att han skulle ge
mig tre nya toppr?r GRATIS, bara jag betalade frakten, 30 Euro.
Leverans utlovades idag, onsdagen den 22:a

Jomenvisst, kl 13.30 idag rullade sk?pvagnen fr?n UPS fram.
Och inte nog med det: paketet inneh?ll de 5 ?versta r?ren!

Jag tycker det h?r var ett mycket fint exempel p? utm?rkt
service. Dessutom ?r den h?r 12-meters glasfibermasten
en synnerligen anv?ndbar grej. Gratisreklam? Kanske det,
men jag tycker den ?r v?lf?rtj?nt!

73,
Rolf
SM5MX