[TOEC] SAC SSB 7S5S

Allan H Pettersson SM5CSS sm5css at telia.com
Mon Sep 25 18:36:59 EDT 2006

Hej!

Först höll jag på att sova över starttiden i en BadenBaden-stol ute i
solskenet i trädgården! Jag kom in precis till start och upptäckte då ett
hopplöst glapp i headsettets mikrofon! Fram med lödkolven, superstressad,
svetten sprutade och glasögonen immade igen, men jag fick ihop det
provisoriskt så det fungerade under hela testen sedan! Jag missade dock
kanske de 23 bästa minuterna under hela testen!

Det gick hyfsat bra under lördagseftermiddagen men framåt natten blev det
verkligen rena "natta"! Söndagens konditioner var ju kass också, man började
ju undra om inte 20 ens tänkte öppna mot EU ett tag! Det kändes som en av de
trögaste SAC-tester jag kört!

Jag vilade/slumrade i fyra entimmarspass direkt på radiorumsgolvet under
natten, mha väckarklocka! Man får inte ligga bekvämt för då kommer man ju
aldrig upp igen! Man kunde dock njuta av rena tropikvärmen i radiorummet,
upp till 35 grader som mest, men det törs man väl knappt säga, för då får
man väl kommentaren att sluta köra på dummy-loaden och skicka ut HFn i
antennerna istället, HI!

Detta blev mitt bidrag tilll landskampen:

Call: 7S5S
Operator: SM5CSS
Station: SM5CSS

Class: SOAB HP