[TOEC] SM2CEW i SMP

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Fri Aug 31 05:06:54 EDT 2007

Då får jag kontra med följande:
http://hem.bredband.net/b101180/SMP%20H%2007.html

Väldigt intressant att läsa om dina erfarenheter från testen. Vad du
skriver bekräftar vad jag misstänkt, nämligen att det gäller att få till
det så att man HÖR bättre. Detta trots att störningsnivån där uppe på
berget inte alls förefaller speciellt hög. I vart fall inte jämfört med
hemmaqthet nere i dalen.

Så, vad säger hjärntrusten? Tror ni att en delta-loop skulle funka
bättre? Med hjälp av ett litet träd och 18-metersmasten från SpiderBeam
tror jag nog att man kan få upp toppen till 18-19 meter. Detta skulle ge
en delta-loop för 80 meter som lutar/sloopar 45 grader mot nord-väst.

Någon som kan sprida ljus ur sina erfarenheters bottenlösa källa?

73 de
Håkan / SM6EQO