[TOEC] Russian DX Contest - SJ2W

SM3WMV Mikael sm3wmv at hotmail.com
Sun Mar 18 14:46:24 EST 2007

Hoj grappar!

Det blev aktivt i Russian DX Contest för mig i år, första gången jag kört
tävlingen på "allvar". Rätt skoj även om 15M blev riktigt tungt med QSOn på
scatter. Jag klev upp ur stolen två gånger under testen för toabesök men
annars var det en hängiven man som satt bakom sparkarna. Jag vet inte men
jag hade några lowpoints där jag försökte hitta en frekvens på 40M och satt
och sökte runt i säkert 10 minuter utan att egentligen göra något,
återhämtade mig dock så det blev rätt skoj tillslut ändå. Claimed nytt
svenskt rekord och jag tycker 2 miljoners marginal borde hålla i
logcheckningen. Ryssarna straffar ju båda parterna om någon av parterna gör
fel och med tanke på signalen så blir det nog lite straff. Det är lite synd
att klustret är tillåtet i Single Op men i den här testen är det ju iaf inte
samma packet pileups som i CQWW. Jag tycker man bara blir stressad av
klustret, det är rätt skönt på slutet när det nästan inte finns några
spottar där.

Jag körde även Win-Test för första gången SO2R i MIX mode och det har lite
brister märkte jag och SO2R-interfacet är jag inte vän med än. Får se om det
blir Writelog eller WT i nästa SOAB.

Riktigt skoj med mycket aktivitet från SM. Teemu (WKA) fick SAC-sjukan men
bra aktivitet i och med att DJZ, AJV, YOU, jag, YIZ/LIY @SK2T mfl var igång
och körde vad det verkade seriöst. Jag hörde även SK7AO och SM7EH.

Tack till Lars och fru Cindy för att de stod ut med mig ännu en gång!

Nu styr skutan av mot WPX där det verkar bli M/S från Camp Cindy.

                    Russian DX Contest

Call: SJ2W
Operator(s): SM3WMV
Station: SM2HWG

Class: SO Mixed HP
QTH: Sika
Operating Time (hrs): 24
Radios: SO2R

  160:   145    11       32        37
   80:   238   152       41        50
   40:   358    63       57        58
   20:   312   674       76        65
   15:    51    15       44        12
   10:     0     1        1         0
Total:  1104   916      251       222  Total Score = 5,891,215

Club: Worldwide Young Contesters