[TOEC] WPX

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Tue May 29 09:20:48 EDT 2007

Nej det blir aldrig som man tänkt sig!

Hade också enorma ambitioner för hur mycket jag skulle köra i QRP-klassen.
Så börjar plötsligt min älskade Elecraft K2:a beté sig konstigt och just
som det håller på så funkar plötsligt inte interfacet till datorn
heller. Ahhh, mjukvaruproblem tänker man. Felsökning och ivrigt letande
på Internet efter en lösning. Timmarna går och går. Till slut kommer man
fram till att det inte alls är något mjukvaruproblem, utan hårdvaran som
det är fel på. En stycken lös tråd i en seriell kontakt och ett stycken
trasigt jack till hörtelefonen. Enkelt fixat med lödkolven visserligen,
men jag var helt slut efter all oron och alla timmar med felsökning så
jag gick helt enkelt och lade mig istället för att köra testen.

Efter det var det bara lite håglöst slökörande som kommer att skickas in
som checklog....

Ja, ja, sånt' är livet!

Håkan / SM6EQO
http://hem.bredband.net/b101180/