[TOEC] SAC-SSB SOAB HP de 7S5S

Allan H Pettersson sm5css at telia.com
Sun Sep 23 14:39:17 EDT 2007

Hej!

Här kommer mitt bidrag till landskampen! Hoppas det går vägen i år igen!
Kul att köra ovanligt många på alla fem banden pga att 10 och 15 öppnade ordentligt mot EU,
däremot tyckte jag att det var dåligt med conds mot DX, på alla band.
Mitt 35:e SAC-SSB, sista gången???

73 de Allan SM5CSS - 7S5S

            SAC-SSB Score Summary Sheet

      Start Date : 2007-09-22

   CallSign Used : 7S5S
     Operator(s) : SM5CSS
           Class : SOAB HP

            Name : Allan Pettersson
         Address : Ringvägen 7
  City/State/Zip : Fjärdhundra     SE-749 70
         Country : Sweden

         Software: N1MM Logger V6.10.11

        Band    QSOs    Pts  Cty
         3,5       142      289    28
           7        145      290    32
          14       468      997    58
          21       187      384    34
          28       112      225    23
       Total    1054     2185   175           ((+ 11 dupes))

           Score : 382 375

             Rig : FT-1000 + SB200 (med slutrör från 1971!)

        Antennas : KT34XA, 4-sq, slopad W3DZZ

  I have observed all competition rules as well as all regulations
  established for amateur radio in my country. My report is
  correct and true to the best of my knowledge. I agree to be
  bound by the decisions of the Contest Committee.

  Date : 2007-09-23        Signature : Allan Pettersson