[TOEC] openASC

Göran SM4DHF sm4dhf at gmail.com
Thu May 15 01:55:29 EDT 2008

Vi får väl snart ändra rubriken på den här tråden.

fantastiskt fint projekt du håller på med i alla fall Mikael.

Jag själv håller på att leta QTH för att satsa mer på radiokörande!
Har snart letat i ett år men väldigt seriöst de senaste månaderna och åker
säkert hundra mil i veckan och tittar på objekt.
Har faktiskt satt press på mig själv också genom att redan ha skaffat masten
och ett par antenner som ligger i delar på min arbetsplats!
Ni är säkert fler som försökt hitta ett ställe som är en kombination av bra
radio-QTH och en plats där man känner att man verkligen vill bo också. Vi
har tittat på väldigt många ruckel, kan jag säga. XYL ska ju trivas också.
Nu har vi hittat en liten gård på 2,8 ha nära Skagern som vi gillar, vi får
se hur det går.

Igår gjorde jag en liten check bara på om det gick att få
bredbandsanslutning och det visar sig att ADSL i alla fall inte är möjligt!
Konstigt, bara 5-6 km utanför Gullspång!
Återstår bara glesbygds-Internet med CDMA450 som jag ska dit och prova på
lördag.
Är det någon som använder det här???

Göran -DHF