[TOEC] TOEC-reflektorn

SM5AJV - Ingemar sm5ajv at tdcmail.se
Thu May 15 02:38:41 EDT 2008

Jan Erik Holm wrote in thread openASC:
> Kul att se Micke! Tydligen är det någon som håller på med
> någonting i alla fall. Det är så dött på TOEC reflektorn att
> man kan tro att alla i contest Sverige somnat in, förvisso
> även undertecknad.

Kan bara instämma i att det varit ödsligt på TOEC-reflektorn
under en längre tid. Just nu diskuteras det mer contest på
SSA:s Medlemsforum än här, lite synd eftersom forumet bara är öppet
för SSA-medlemmar. Det postiva är att fler än de mest inbitna
även kan råka läsa om contest. Andra svenska sidor för svensk contest är
CER:s utmärkta contestsidor och qrq.se/contestspalten, så vi kanske är lite
splittrade för tillfället?

På qrq.se/contestspalten dyker det upp ca 25-30 besökare varje dag
och det är ju inte speciellt mycket. Få har utnyttjat möjligheten
att skriva kommentarer eller komma med bidrag till webben.

Generellt tror jag intresset för contest ökar, men kanske inte bland
oss som varit med här på TOEC sedan lång tid tillbaka. Det är bara att
kika i resultatlistorna för SSA Månadstest så hittar man många nya

Kanske kan någon av listadministratörerna berätta om hur många
prenumeranter det finns till TOEC?

Som jämförelse så är det nästan lika dött på CCF-reflektorn.

73 de Ingemar, SM5AJV