[TOEC] SAC - Vad tycker DU ?

SM5AJV - Ingemar sm5ajv at tdcmail.se
Tue Nov 11 14:18:13 EST 2008

Stort tack till de 16 som redan svarat på enkäten!

Men det behövs många fler som tar sig en funderar på
SAC. En sak som inte finns med uttryckligen i enkäten
är: Vad är syftet med SAC. Några har dock lämnat synpunkter
som nuddar vid detta.

Frågan "Räkna DX utanför testen" har förbryllat några.
Det jag avser är de tillfällen då man kör en station,
som inte ger något QSO nummer, t.ex. en rar DX-expedition.
En metod som jag vet har tillämpats är att man skriver in
0 (noll) som mottaget nummer i loggen för att kunna tillgodo-
räkna sig QSO:et, främst då som en ny multiplier.

Tanken är att göra en sammanställning tillsammans med svaren
från OH. Detta för att kunna göra en jämförelse.

Du som inte svarat ännu,  gör det nu!

73
Ingemar SM5AJV / SE5E