[TOEC] CQWW 160 SK3W

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Fri Jan 30 08:12:56 EST 2009

Grattis både SK7DX och SK3W!

Finfina resultat även internationellt sett!

Min syn på frågan om bevarande av gamla rekord eller helt nya rekord vid
stora regeländringar är följande:

Bättre att börja på ny kula och inse att rekorden i tester normalt sett ändå
med automatik förbättras med åren och genom ökad aktivitet (givetvis med
vissa förebehåll relaterade till solfläcksmax/solfläcksmin).

Om vi ska dela upp varje test i en massa deletapper med nya, gamla och
gammelgamla rekord blir det rörigt.

Om det är stora avgörande förändringar är det bättre att stryka de gamla och
börja på ny kula. Småjusteringar eller förtydliganden av reglerna som inte
märkbart förändrar förutsättningarna från år till år kan man alltid
acceptera.

73 de R3/SM6LRR, Mats