[TOEC] Deadline för den 21/12 för loggar till CQWW CW

Sture Löf s at lof.se
Mon Dec 20 13:19:11 PST 2010

Tack för alla goda tips! Nu har jag matat in i LM.

Jag har lyckats spara som en Cabrillo-fil. Men i den står det inga poäng???
Längst till höger är det bara nollor.
Men jag har också sparat en sammanställningsfil, sum-fil, där antal QSO,
multisar och totalpoäng framgår.
Undrar om detta är rätt och vad man ska mejla iväg. Ska kolla infon lite
bättre, så kanske jag fattar! Men om någon vet hur det ska vara så svara
gärna. ;-)

Det står i reglerna att ogiltiga kontakter ska tas bort. menar man att man
ska man ta bort alla (3st) dupes, eller ska de finnas kvar i loggen men med
0 poäng? I sammanställningsfilen finns en kolumn för ogiltiga QSO och en
annan för dupes! ??

CQ WW DX Contest CW 2010
Result overview of SA5A

        Good  Invalid Dupe  Deleted
Band   QSOs   QSOs   QSOs   QSOs  Mul1   Mul2      Pts

160m      0      0      0      0     0      0        0
  80m      0      0      0      0     0      0        0
  40m    149      0      3      0    47     15      250
  20m      0      0      0      0     0      0        0
  15m      0      0      0      0     0      0        0
  10m      0      0      0      0     0      0        0

  all    149      0      3      0    47     15      250

Final result = 250 * (47 + 15) = 15.500

Jag körde en IC-706MkIIg som reglerade ner till ca 60W eftersom antennen
hade lite för högt SWR. Antenn: Delta Loop i björk, matad för vertikal
polarisation. Undre sidan ca 1 meter över marken. Kul att det går att köra
med så enkla grejor!

SA5A Sture