[TOEC] Deadline för den 21/12 för loggar till CQWW CW

SM5AJV sm5ajv at qrq.se
Mon Dec 20 13:46:25 PST 2010

Hej Sture!

Det gör inget att det inte står några poäng. Tävlingsledningen
beräknar dina poäng efter det att loggen rättats.

Ta inte bort några dubbletter i loggen. I och med införandet
av datorloggar så kommer rättningsprogrammet reda ut dina
dubbletter. Man skall inte ta bort dubbletterna för då kan
man förorsaka poängavdrag för sig själv och eller din
motstation. Det kan nämligen mycket väl vara så att du bara
finns EN gång i motstationens log och då kan du inte veta
vilket QSO du skall ta bort. Man får inga avdrag för ev.
dubbletter. I Cabrillo loggen finns ingen kolumn med poäng,
så det går inte att skriva 0 poäng där.

Loggen skall skickas till cw at cqww.com och det är bara
Cabrillo-filen som skall skickas in.
Roboten som tar hand om loggen kommer att skicka dig ett
svarsmail dom berättar loggen var OK eller ej. Om det skulle
vara något som är felaktigt så får du reda på det och du får
chans att skicka in en korrigerad log.

Mer info om CQWW och loggarna hittar du på
http://www.cqww.com/logs.htm

73 & Lycka till!
Ingemar SM5AJV / SE5E