[TOEC] dubbeltest SAC - CQ SA

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Fri Oct 1 12:51:56 PDT 2010

Mycket bra fråga Allan!

Jag önskar någon annan kan reda ut denna härva... För SM och Skandinavien är
det säkert enklare, men jag får slåss med näbbar och klor för att enbart
köra Skandinavien....  Tycker inte alls om att alla verkar tycka det är OK
med den sydamerikanska testen. Den har inget att göra på vår helg även om OZ
totalt falerat och informera om nya veckoslutet för SAC SSB.

De hade kunnat kolla WA7BNM och SM3CER Contest Calendar och insett att denna
helg är helt olämplig.

Min uppmaning till SM och andra är att HELT strunta i den sydamerikanska
nymodigheten och se till att ropa "CQ Scandinavian Contest" så att omvärlden
inser vilken test som borde vara ensam nästa helg.

Genom att skicka in log till brasilianarna ger vi efter för deras fräckhet!

Jag kommer inte köra ett enda QSO i den testen utan enbart köra skandinaver!

R3/SM6LRR
Mats