[TOEC] dubbeltest SAC - CQ SA

Allan H Pettersson sm5css at telia.com
Fri Oct 1 12:29:32 PDT 2010

Har jag uppfattat det hela rätt att, kör rubbet under SAC-tid, skriv rätt
kategori och sänd SAC-loggen med alla kontakter till EDR, justera kategori
och sänd samma logg till CQ SA i Sydamerika, sedan fixar datorerna resten
och gallrar bort de kontakter som inte är tillämpliga?

Om man kör CQ SA före och efter SAC-tid så får man skapa en separat logg för
detta och mixa ihop den med den SAC-logg man även sänder till CQ SA, lite
kaos med serienummer blir det men det verkar sydamerikanerna inte bry sig
om, om jag tolkar svaret rätt som Rickard fick?

Sedan vad gäller HF-cupen. Sänder man in SAC-loggen med rubbet inom SAC-tid,
och vad gäller övriga QSOn så får man mixa en separat logg för dessa
kontakter kallad SA CQ? Det kan ju se lite knapert ut då en del kontakter
finns med i SAC-loggen, men huvudsaken att ingen räknar samma kontakter två
gånger, för intentionen för HF-cupen är väl ökad aktivitet på banden, inte
ökad loggaktivitet genom att skicka in två loggar för delvis samma
kontakter!

Förtydliga gärna mina funderingar!
73 de Allan SM5CSS