[TOEC] SAC CW SJ2W

mike at sm3wmv.com mike at sm3wmv.com
Sun Sep 19 10:08:50 PDT 2010

Ja, det var en skoj helg med så bra konditioner man kan få skulle jag tro
vid ett solfläcksminima. Vi tog upp jakten på OH1F men tyvärr kunde de
köra ifrån oss, tror mest pga 15m och trots vår strategi var att flytta
allt som var nytt räckte det ändå inte för att köra lika mycket multiplar.
Kanske ropade vi inte upp tillräckligt mycket non-contesters och bad dem
ge serienr? Nytt svenskt rekord blev det iaf.

Jag är dock rätt nöjd med första seriösa SAC-testen från träsket och allt
fungerade klanderfritt. Nu ska vi försöka få upp kablar och sista antennen
för 15m så kanske vi är lite närmare de stora grabbarna där också. På 40
ska vi försöka få upp en 4-SQ innan vintern men vi får se om det hinns
innan SAC SSB.

Ska bli skoj att se lite av de storas SOAB scores. Som duktig
SOAB-operatör i SAC har man en rejäl fördel kontra M/S så de bör slå oss
lite men det ska bli intressant att se hur pass bra vi klarade oss, om vi
nu klarade oss bra :-)

Jag diskuterade lite med JLA och möjligen borde vi försöka byta band lite
oftare men sett overall tror jag vi gjorde det mesta rätt efter
förutsättningarna. Det var skoj att SK3GM gjorde ett så bra resultat också
som var oss hack i häl hela testen!

                    Scandinavian Activity Contest, CW

Call: SJ2W
Operator(s): SE2T SM2LIY SM2WMV
Station: SJ2W

Class: M/S HP
QTH: Da Traesk
Operating Time (hrs): 24

   80:  281    44
   40:  759    64
   20:  838    64
   15:  242    62
   10:   63    20
-------------------
Total: 2183   254  Total Score = 1,280,160

Club: Worldwide Young Contesters

Comments:

Very nice propagation's and fun to see that 10 and 15m were open, even if
10 had very selective openings. I think this is where we mainly lost
towards OH1F, but we are happy to beat the current SM record by a margin.

Cu lads in SAC SSB, probably also as M/S. Hopefully with a better antenna
system for 15m!

Check the website for more information!
http://www.sj2w.se/contest/

The SJ2W gang