[TOEC] SAC CW SE5E

sm5ajv at qrq.se sm5ajv at qrq.se
Sun Sep 19 11:22:54 PDT 2010

Call: SE5E
Operator(s): SM5AJV
Station: SM5AJV
Class: SOAB HP
QTH: JO89LW
Operating Time (hrs): 24
Radios: SO2R

   80:  303    37
   40:  519    52
   20:  808    66
   15:  255    54
   10:   45    10
-------------------
Total: 1930   219  Total Score = 970,389

Vilken fart det var! Jag kan inte påminna mig när jag sist körde 176 QSO första
timmen i SAC! Adrenalinet fick verkligen pumpa! Men som vanligt dämpades raten
till långtråkiga 25-30 QSO i timmen under natt-timmarna. Jag insåg på söndagen
att jag inte prioriterat multisar och det gällde att jaga ifatt så många
som möjligt. Ett tiotal flyttar gick hur bra som helst. De flesta var med
på noterna och det funkade väldigt bra.

10 meter kanske var en besvikelse, några fler öppningar söderut hade
varit trevligt, men att köra PY på lördagskvällen var en höjdare,
exakt som HamCap/VoaCap-prognosen förutsåg! Äntligen har vi
fått praktiken att stämma med teorin... eller om det var tvärtom :-)

Kul att höra så många SM-stationer! Det var inte alls samma dominans
av backskatter från OH som förr om åren!

73
Ingemar SM5AJV / SE5E