[TOEC] Stort tack!

Göran Ingemar Backman sm5sic at gmail.com
Tue May 24 17:49:58 EDT 2016

Hej Mats

En liten kommentar från lillpistolen. Du ska inte ge upp. Rom byggdes inte
på en dag. Vi ska fortsätta att jobba för ett starkare Sverige inom
radiosporten. Själv har jag för klena grejor för att kunna hjälpa till på
SK9HQ. Alla aktiviteter som görs gör att öka tävlandet i SM är av godo,
även juniorsatsningarna. Jag har förresten noterat att i Ryssland är man
duktig på att få fram ungomar inom amatörradion. Många av dem är också
mycket bra på CW.

Själv fortsätter lillpistolen med att köra CW, SSB och RTTY med lågeffekt.
Det finns förvisso en viss antennabstinens som skulle kunna lösas med mera
aluminium i luften. Jag har ganska nyligen börjat deltaga i minitesten på
onsdagarna. Då får man köra riktigt bra operatörer från bland annat UA.

Summa summarum, inte ge upp när det går trögt. Det är bara att mala på. Det
är det som kallas för sisu i OH :-)

73 de SM5SIC/OH1SIC Göran