[CCF] Radiosanomat

Pasi Luoma-aho pasi.luoma-aho@sysopen.fi
Mon, 18 Sep 2000 23:51:19 +0300

Moi.

Hyvä Timo!  Nostitpa esille erinomaisen asian.  ;-)

Mitenkäs olisi esim. "kilpailuradiosanoma"-lehdykkä tai "erikois-PileUp" RA:n välissä jaettuna.  Muistan, että tämmöisestä on jossakin välissä jollakin porukalla jopa hiukan jo haaveiltukin, mutta toistaiseksi asia on valitettavasti jäänyt sikseen.

Joukostamme löytyy varmasti hyviä sanaseppoja, jotka osaavat kirjoittaa siitä, mikä kilpailuworkkimisessa viehättää.  Eikä ole pakko olla niin kovin hyvä sanaseppokaan.  Pääasia, että kirjoitetaan.  Uskon, että joku kyllä sitten varmasti  jalostaa tekstitulvasta mukaansatempaavat jutut "erikoissanimiin" sopivaan muotoon.

Tässä viesti erityisesti "vanhemmalle portaalle", mutta toki myös nuoremmille: Muistelkaapa vain, miten itse ajauduitte kilpailuihin mukaan.  Mikä ihme ja kumma niissä oikein veti ja edelleen vetää puoleensa.  Mikä muu kuin hyvä tekosyy olla poissa kotoa muutamana viikonloppuna vuodessa.  Mitkään maalliset palkinnot eivät
varmasti ole olleet houkuttimina, vaan aivan joku muu - mikä?  Mistä ja miten kaikki sai oikein alkunsa?  Muistilokeroista löytyy varmasti asioita, jotka ovat päässeet meiltä jo unohtumaankin, mutta joilla olisi varmasti käyttöä edelleenkin.

Itselläni muistuu heti hakematta mieleen Seinäjoen radioamatöörit ry:n OH6AH/OH6AM "kontestileirit" Alavuden Sydänmaalla joskus kauan kauan sitten 1970-luvun lopulla.  Kerhomme syysleirit järjestettiin useana vuonna ihan tarkoituksella aina SAC:n aikoihin, ja leirin perusideana oli, että pannaan pystyyn kontestiasema, ja
workitaan SAC!   Koko kerho oli liikkeellä, antennit ja asemat rakennettiin, huolto pelasi, leirinuotiot rätisivät, haitari soi, ja SAC:t voitettiin!  Kylläpä onkin *TODELLA* muikeaa muistella sitä, kun tuntematon joukkio jostakin OH6-maasta tuli ja pesi SAC:n multi-multi luokassa kunniakkaat OH1AA:n, OH2AW:n ja OH3AA:n.
;-))  Ja se oli koko kerhon voitto!!  Ja se toistettiin! ;-))

Kaipaako kerhonne toiminta sytykettä ja (uus)aktivointia!?  Onko kerhotoiminta  "näivettynyttä tai muuten vain masentavaa?"   Kysehän on nimenomaan siitä, että porukalta on yksinkertaisesti kaikonnut workkimisen ilo ja taito!

Nyt riittäköön kyyristely ja internet-ajan ilmiöiden hämmästely!  Pankaa kerhonne toimintasuunnitelmat kerralla uusiksi, ja ottakaa kerhon ohjelmaan esim. SAC!   Tai mikä tahansa muu kilpailu.  Tai vaikkapa useampia.  Mutta SAC:llä on tietysti se vissi etu, että siinä pääsee ottamaan mittaa naapurikerhosta, ruotsalaisista
nyt  puhumattakaan. ;-)  Ja ne jälkipelit - ne ne vasta aktiviteettia lisäävätkin - paikallisrinkuloissa, kerhoilloissa, leirinuotioilla, jne. ;-)

Hei sinä siellä!  Mitäs, jos samantien laittaisit hiukan muisteloita oman kilpailukärpäsesi purenta-ajoilta paperille (e-mailiin), ja toimittaisit ne esim. Timolle OH1NOA.  Katsotaan, minkälainen kilpailuaiheinen erikois-PileUp tms. niiden pohjalta saataisiin aikaan.

Tämä CCF-reflektori on ollut kovin hiljainen - ilmeisesti kunnon keskustelunaiheitten puuttuessa.  Mutta kaikilla meillä varmasti on näitä mieluisia muistoja ajalta, jolloin kilpailukärpänen todella puraisi.  Miten sama innostus saataisiin uudelleen viriämään?  Annapa näppäimistön puhua!  ;-)

Contest IS!

73 de Pasi OH2IW/OH6UM

--
FAQ on WWW:               http://www.contesting.com/ccffaq.html