[CCF] Ensi viikonlopun kontesti odottaa ...

jukka.klemola@Nokia.com jukka.klemola at Nokia.com
Mon Sep 19 04:06:17 EDT 2005

Terve,

Onneksi näitä ei olla yhdistämässäkään.
Ainakin tällä hetkellä pohjoismaisten managerien kesken jutellaan vallan muista asioista.

>Tähän on kaksi pääsyytä.
>1. Jako kahdelle viikonlopulle antaa täällä ankarassa mutta
>kovassa Pohjolassa jonkinsorttiset tilastolliset
>mahdollisuudet kelvollisiin keleihin edes kerran kisavuodessa.
>Ne (muut), jotka viime viikonloppuna kisailivat, varmaankin
>ovat iloisia saadessaan nytkin toisen mahdollisuuden.
>2. CW- ja SSB-osien pito erillään antaa DX-jahtaajille sekä
>tavalliselle kisaamattomalle väelle enemmän tilaa harrastaa
>tavanomaisia aktiviteettejaan.

Kyllä jopa 20CW oli aika-ajoin tukossa 40CW:stä puhumattakaan.
Pohjoismaisia kisakutsujia bandi täynnä.

Hyvä että bandilla on käyttöä.

Se että SSB:lle laitettaisiin samaa evästä samana viikonloppuna on kyllä ajatus sekin.

Ja ainahan se on niin että jos ne kontestikutsujat ottavat korville, WARCeilla on tilaa.

>Eikä perinteidenkään merkitystä tule väheksyä.

Periaatteessa olen kaikkia periaatteita vastaan.

>Edellä sanotusta voidaan johtaa, että nykyisen vankan ja juuri
>tällä hetkellä ehdottoman muuttumattoman ja vakaan
>mielipiteeni mukaan useamman moden yhdistetyt kilpailut
>pitäisi jyrkästi ja ankarasti sanktioiden kieltää.

Maailmassa on nyt ainakin yksi CW/SSB/RTTY multimodekilpailu.
Katsokaa RA 10/2005 kilpailukalenterista.
Olisi oikeastaan pitänyt muistaa sitä kilpailua palstan tekstissä mutta ei silloin tullut mieleen kun palstan kirjoitin.

Tsekkaa Jos Et Usko:
Oct 22 CIS DX CW/SSB/RTTY 1000-2200	www.srars.org/cisdxc.htm  21.11.05 OK

>Rauhaisampaa rinnakkaiseloa auttaisi myös, jos karkeasti
>arvioiden 80-90%% vähemmän merkittävistä kisoista
>lakkautettaisiin. Ei kuitenkaan taida toteutua, koska
>jokaisella pikku klubilla nyt vaan omasta mielestään täytyy
>olla oma kisa. Tässä pikkuklubiksi lasketaan mm. RSGB.

Kaikki paikalliskerhot, ARRL miukaan lukien haluaa pitää omat kisansa.
Suomi ei sentään ole julistanut omaa DX kilpailua vaan ollaan samassa venheessä muitten täällä kulmalla asuvien kanssa.
Eli SAC se on ja NRAU Baltic.

>Eikä se sitä paitsi auttaisi juuri tähän nimenomaiseen
>eturistiriitaan, sillä SAC on itse asiassa suhteellisen vahvaa
>keskikastia, eikä RTTY:n maailmanmestaruuskisaakaan oikein voi
>vakavahenkisesti ehdottaa tappolistalle.

Marginaalikilpailuja pitää aina olla.
CQWW RTTY on pikkukisa.

Se on pikkukisa myös kun sitä vertaa SAC SSB:hen.