[CCF] Esitelmä, jota laadittaessa on ollut mietintämyssy päässä

timo.korhonen at elisanet.fi timo.korhonen at elisanet.fi
Mon Aug 17 09:04:56 PDT 2009

Moro

Klimoff Timo [Timo.Klimoff at te-keskus.fi] kirjoitti:

> [...]

Juu, näinhän se kehitys on mennyt. Hieno juttu, että meillä on OH8X, jos jonnekin se kuuluu, niin nimenomaan Suomeen. Historiassa on nämä "jaskalaiset"
OH-asemat, Simon 8OS kokeilut jne, stakatut quadit SRAL:in leirillä kaseissa jne. Olihan Suomi aikanaan kilpailuasemien aatelia.
Nyt on sitten tilanne toinen. Vieläkin sentään löytyy ihan hyviä asemia, joilla jonkin tasoista menestystä saavutetaan, mutta taitaa ne kirkkaimmat pytyt
olla jo jollakin hyllyssä. Onneksi on kuitenkin myös muutamia ns "hyviä" asemia, joissa operaattorit voivat saada tuntumaa oikeaan kisailuun, vaikkapa
OH0Z, OH0V, OH0B/E/L/R/X, OH1F, OH2U,OH2BH,OH5Z,OH7M muutamia mainitakseni.

> Entä kuinka monta 2000-luvulla lupansa saanutta "huippukontesteria" tunnette? Tai toisin sanoen alle 25-vuotiasta? Maailmalta itselläni tulee mieleen ehkä pari, Suomessa on J-sarjan jälkeen ollut tooodella hiljaista (muutama potentiaalinen on, mutta eivät ole saaneet mahdollisuuksia näyttää kykyjään tai jostain syystä jääneet piiloon). Tätä vuosikymmentä on sentään eletty kohta jo se 10 vuotta ... Nämä nykyisinkin kärjessä keikkuvat ukot kaatoivat ennätyksiä jo alle 20-vuotiaina!(referenssimateriaalina vaikkapa tämä: http://wrtc.radio-sportnet/wrtc_EU3_ranks0309.xls )

Eipä niitä taida todellakaan monia olla, kaikki taitavat olla ikänsä puolesta siellä ehtoo puolella. Tuosta radio-sportin taulukosta oikein järkytyin. Jos en ihan
väärin laskenut, niin olin siinä 9.s OH. Kuitenkin olen osallistunut ko aikavälillä vain 7 kisaan, eikä niissäkään tuo menestys ole päätä huimannut.

> Onneksi aina ei tarvitse olla ekstriimiä. Kiksejä voi saada kontestitoiminnasta muutenkin!

Tulevaisuus taitaa olla pitkälti näissä alueellisissa luokissa, OH, pohjoismaat jne ja ainahan voi yrittää parantaa omia aikaisempia
tuloksia. Kilpaileminen on mukavaa vaikka ei sinne kärkeen sijoitukkaan, hetkelliset pileupit, uudet kertoimet, oudot keliavaukset ja
multi operaatioissa porukalla tekeminen.

> 73, Timo OH1NOA

Timo
OH6GLE