[CCF] Dipoli vs 3 GP

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Sun Nov 7 23:27:44 PST 2010

Quoting markku.a.oksanen at nokia.com:

Empiiriset havaintoni Porvoosta: On lähes aina helpompi
kuunnella 20 m quadilla kuin 80 m GP:llä (21 m/ 4 x elevated).
Kohinataso 80:llä on raju GP:llä kuunneltuna. Olen kytkenyt
pois huippuimurin, digiboxin ne. muttei ole tehonnut. Odotan
alueellista sähkökatkoa, jolloin aion akulla kuunnellen kokeilla
josko kohinataso nousee sähköjen tänne palatessa. Teoreettisten
taitojen puuttuessa joudun tyytymään ko. kokeelliseen menetelmään.
Syksyn myrskyjä odotellessa. Riippuen myrskyn voimasta, voin tutkia
kohinan spatiaalista laajuutta.

Kysyin asiaa 3699 ssä lauantaina. Saamani vastaukset eivät kan-
nusta kysymään uudelleen, vaikka siellä tuntui olevan sekä empii-
ristä että fysikaalisperustaista tietämystä.

ilkka

Ilkka Korpela
http://www.helsinki.fi/~korpela