[CCF] Sainio ja Skimmeri

oh5c oh5c at kymp.net
Wed May 18 00:12:23 PDT 2011

17.05.2011 22:00, Timo Törö kirjoitti:
> OH3BU tuossa jo aika nasevasti kommentoikin.
>
> Itse lisään: Ei kuullosta kovin uskottavalta, kun
> seuraa mitä dx:ä ajat bandeilla.
>
> Voihan tässä olla kompakin. Asema on vaatimaton,
> mutta QTH vain melkein parasta mannersuomesta.
>
> 73, Timo --5kw
>
> PS. Pankaahan pojat lisää vaan skimmereitä
> pystyyn. Oma projektini on ns. hautumassa. Kelien
> tutkimisen/ymmärtämisen kannalta kaikki data on
> hyvästä.

Olen ollut huomaavinani että dx-cluster info on näin 100W asemalla = jo
menetetty info. Jos infottu DX jaksaa jatkaa useita tunteja / päiviä
taajuudella, sitten se voi kolahtaa kotiin. Oikea split taju kuitenkin
tuottaa jopa superpilessä pinnan, mutta mitä Emppu tarkoittaa tuolla
skimmerin spotin klikkaamisella, onko taas joku juju kekattu asiaan,
ettei kuuntelulla ( lue ei kauko-ip ) olekaan enää mitään jakoa dxcc
jahdissa eikä kisoissa.

--
Jussi oh5c
oh5c at sral.fi