[CCF] X-ray tason logaritmit auringosta -- Re: Jakso 24- maksimi meni jo? (20-metriset hongat)

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Thu Oct 11 23:22:11 EDT 2012

Quoting "'Zaba' OH1ZAA" <elefa at wippies.fi>:

Huomenta

Juu, tuota Röntgenin säteilyn aih. radioiden mustumista (väitettyä)
käsiteltiin
PU!:n termipakissa (en voi nyt antaa pdf-linkkiä). Siinä oli puhe päivä-
puolen ja pimeän puolen eroista (ref. Zaban aikafunktiolla leviävä X-ray).

Alpha, Beta, Gamma ja Absorptio - F10.7cm löytyi eilen fysikaalinen
mittasuure ja tietoa mittaustavasta (http://www.ips.gov.au/Solar).
Oli siellä minusta muutakin mielenkiintoista. Ja se 7-8% taisi olla
kuitenkin oikein vaikken Coriolista huomioinut (ref. alkup. OH3BU:n
kysymys).

Kari, välittämäsi kuva,
http://solarscience.msfc.nasa.gov/images/ssn_predict_l.gif
verratkaa sitä http://www.swpc.noaa.gov/SolarCycle/SC24/index.html
kautta saataviin 2009 ja 2007 ennusteisiin (ennustehaarukoihin).
Tuossa välittämäsi kuvan ennusteessa on kaikki data mukana - mitä nyt
on. Se on vähän niinkuin huomisen sääennuste verrattuna Janatuisen
fiilikseen ensin kesän
Kuhan syönnistä. Ja siksi varmasti paree kuin ne 2007-2009 tehdyt. Tosin,
tikulla silmään...

En kuitenkaan kyselisi Janatuiselta ilmastonmuutoksesta, en edes
tässä yhteydessä, vaikka yhteys olisi miten selvä. Ennustan kuitenkin
Lahteen kuumaa tunnelmaa.

Hyvää SAC tapahtumaa, LX/OH1WZ checklog websdr SWL-luokassa,
joka on poistettu.